LiveTV Dolandırıcılığı

Paylaş
 

Merhaba arkadaşlar, bu yazımızda başıma gelen bir dolandırıcılık olayını konu alacağız. Yazı başlığında belirttiğim dolandırıcılar sizi haberiniz olmadan dolandırıyorlar 🙂 Peki bunu nasıl yapıyorlar? Cep telefonunuz ile internette gezerken karşınıza çıkan pop-up sayfaları veya bir video izlemeye çalıştığınızda videoyu izlemek için tıklayınız gibi butonlara tıkladığınızda sizden habersiz olarak faturanıza ek olarak aylık 56 TL gibi ek bir ücret yansımaktadır. Ve 56 TL’ yi haftalık 14 TL olarak keseceğinin bilgisini de vermeden geçmiyor.

Bana ilk mesaj geldiğinde takmamıştım. İnanmamıştım. Çünkü üyelik için herhangi bir başvuru yapmamış, talep etmemiştim. Ancak daha sonra Turkcell bilgilendirme mesajı geldi ve güncel faturamın 14 TL fazla olduğunu gördüğümde bayaa bir şaşırmış ve kendimi Turkcell uygulamasını açıp güncel fatura tutarımı kontrol ederken buldum 🙂 Ve gelen bilgilendirme mesajı gerçekmiş faturam 14 TL gibi bir ücret fazlalığı vardı. Hemen Turkcell’ in web sitesine bilgilerimle giriş yaptım ve Gencaver ile görüşmeye başladım. Tabi ilk önce fatura detaylarıma baktığımda özel servis ücreti olarak 14 TL kesilmiş. Gencavere sordum bilmem ne video servisine üye olmuşsun dedi. Tabi anında ben herhangi bir servise üye olmadım dedim ve tekrar kontrol ettikten sonra bizim yapabileceğimiz birşey yok biz aracıyız dedi. Şaka gibi 🙂 İptal edin benim üyeliğimi dediğimde servisin telefon numarasını verip telefon ile görüşüp üyeliğinizi iptal edebilirsiniz dedi. Başka bir yolu yok mu bunun diye sorduğunuzda 6670′ e iptal video yazıp gönderin diyor. Bu şekilde gönderiyorsunuz ancak servis sizden 1 haftalık ücreti yani 14 TL yi aldığı için üyeliğiniz iptal edilmiştir bu tarihe kadar servisimizi kullanma hakkınız vardır gibisinden bilgilendirme mesajı atıyor. Şaka gibi ama gerçek!

Gencavere tekrar döndüm yok mu bundan bir kurtuluş? Sürekli üye olup olup duracağız mı dedim. Hattınızı bu şekilde internet isteklerine karşı kapatabilirim dedi. Hemen kapat! dedim. İşlemi yaptıktan sonra kapatıldığının bilgisini verdi ve konuşmayı sonlandırdım.

Yani arkadaşlar, göz göre göre dolandırıcılık yapılıyor ve operatörler biz bir şey yapamıyoruz diyorlar. Böyle bir dolandırıcılığa maruz kalmamak için hattınızı internetten gelen isteklere karşı engellettirin. Bunu biryerlere mesaj atıp yapılamıyormuş, gencaver bana bu şekilde söyledi. Turkcell kullananlar Turkcell web sitesine girip gencaver ile görüşüp kapattırsınlar 🙂 Diğer operatörlerde nasıl kapatılabilir bilmiyorum. Müşteri hizmetleriyle görüşüp bizleri de bilgilendirirse sevinirim 🙂

Sağlıcakla kalın, iyi akşamlar.

Bu yazı 21.355 kere okundu.
  • Site Yorum

13 adet yorum var.

  1. Serdar Duyum dedi ki:

    Ben böyle bir saçmalık duymadım, görmedim ve bilmiyorum!
    Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    • vatandaşı ayakta düzüyorlar dedi ki:

      dostum bunlar tezgahı kurmuşlar vatandaşı dolandırıyorlar elinizden gelen her yere yazın millet vekillerine bimere cimere tüketici hakem heyetine BTK ya başvurun bu dünyada resmi olarak dolandırıyorlar ama diğer tarafta o şirketinde buna müsade edenlerinde Allah Belasını versin çocuklarından çıksın

  2. Elif dedi ki:

    Banada aynısı oldu normalde faturamin 25-30 tl civari gelmesi gerekirken 108 tl geldi vodafonela konuştum ve yanlışlıkla bi yerle basmış olabirsiniz dendi daha detaylı araştırınca dolandırıcılık ve sahtekarlık oldugunu anladim vodafone’nun internetten sitesine girdim ve bu konuyla ilgili bir çok kişinin şikayetçi oldugunu gordum.

  3. Burak dedi ki:

    Aynı olay bu akşam başıma geldi Vodafone yi ilk aradığımda sistemde her hangi biseyin gozukmedigini söylediler daha doğrusu tam bi bilgi veremediler sizi başka bi birime aktarmalım dediler olur dediğimde telefon kapandı yenden aradığımda başka bi arkadaş çıktı ve bi siteye üye olmuşsunuz dedi öyle bi siteye üye olmadigimi söylediğimde dilerseniz iptal edebilirim dedi bende hemen iptalini istedim suanlik iptal oldu yarın ne olur bilmiyorum yeniden kontrol edicem yarın sizde kontrol edin derim

  4. Gülşen dedi ki:

    Aynı durum bugün başıma geldi.
    Bu bildiğiniz virüs mantığıyla kılıf giydirilen bir dolandırıcık.
    Peşini bırakmayacağım. Hakkınızı arayın.

  5. Esra coşkun dedi ki:

    Benim tam iki kere başıma geldi 6 ay boyunca benden faturama ek 60 tl almıslar faturam otamatik ödemede olduğu için geç uyandım sonra arayıp bütün paramı iade etmezlerse şikayet ediceğimi söyledim ödediler bu ilkiydi ikinciside daha dün başıma geldi gene arayıp bu parayı ödemeyeceğimi böyle bir abonelik yapmadığîmı söyledim ama bu sefer geri alabilieceğimi sanmıyorum allahtan tecrübeliydim bir ayla kurtardım ama bıktım artık operatörümü arayıp şikayet etmeme rağmen hiç bir şey yapmadılar aynı olay kızımın başınada geldi yani dolandırıcılığın yeni bir şekliyle karşı karşıyayız ne yazıkkı oparetörlerde bu işin içinde acil şikayet edip bunları önlemezsek daha çok insanın başı yanıcak

  6. sedat acat dedi ki:

    merhaba arkadaşlar aynı olay benim de başıma geldi .. şaka gibi tam bir tezgah … kendilerine bana üyeliğiniz başlamıştır diye mesaj geliyorsa neden üyeliği onaylamıyormusunuz diye mesaj gelmiyor dedim ? Parayı çektikten sonra üyeliğiniz başlamıştır demek cebimden parayı çaldıktan sonra söylemek gibi birseydir . ben mahkemeye gidecem … aklı olan gider

  7. Yusuf k dedi ki:

    Arkadaşlar bu şekilde yapılan işlemde parasını geri alabilen var mı? Nasıl bir yol izlemek gerekiyor..
    Herkes gelen ücreti ödedi mi?
    Ben 850 li numara hiç alakam olmadığı halde tıkladığım söylendi. HerHangi ücretli bir yere abone olunmak istendiğinde mutlaka onaylıyor musun butonu çıkar….
    Konuştum verilen numara ile. Neye abone olunduğunu bile operatörümden öğrenip telefon numarasını oradan aldım.. Live tv adı altında kurulan şebekenin benim numaramı internetten ben hiç birşeye girmeden direk karşımıza çıkan reklam ile alması daha da trajik tarafı.. Operatör ile aralarında bağlantı olduğu şüphesi veya gerçeğini doğuruyor bir açıdan..
    Aradığım şirketten hesabıma benden talep ettikleri ücreti faturasını istedim. Yaklaşık 20 dakika görüştüm.. Ödeme zorunluluğu seçeneği önüme konulunca adresime veya e mailime pdf formatında fatura istedim.. Ancak böyle bir işlemimiz yoktur şeklinde sürekli aynı şeyi söyledi.. Sadece senin bilgilerini ( ne zaman üye oldun gibi) gönderebiliriz dendi.. Fatura yok kimsiniz diyorum ben neye üyeyim.. Muhatap kim belli değil..
    Kısaca bu şekilde başına gelen olayda ücretini geri alan var mı? Nasıl yol izlediniz

  8. Ufuk B dedi ki:

    Benimde basima geldi ana avrat sovdum dedim dolandiricisin olum sizi polise sikahet edecem dedim adamniade formu felan doldurttu sikayet dorumuda doldurttu sabahleyin ilk isim gidip polise sikayet etmek olacak simdi ben aninda iptal ettim 14 tl mi kesiyor yoksa o 54 tl yi seve seve verecekmiyiz ?

  9. hulya yayli dedi ki:

    Ayni sey banada oldu bu sabah msji gordum aradim ama bana dedikleri sey sizinkiyle ayni abone olmussunuz diyo ben olmadim diyorum burda sistemde goruniyo diyo ben bu parayi odemicem gerekirse hatti kirip atarim

  10. gökhan K dedi ki:

    Aynı olay bende de var. Şikayetim var ve BTK’ya şikayet yazdım. 70 lira yansıdı faturaya. İptal etmek için mesaj atın, mesajı da geldi üye olunca, fakat ben zaten buna iptal yazınca dolandırıcılar bu yollarla da üye yapıp para yiyorlar diye iptal de etmedim. Faturaya yansıyınca anladım. Tam kalleş bir dolandırıcı site ve bunun gibiler iyice türedi. Devletimiz acil önlem almalı, bide bunlara para mı yedircek bu millet zaten herkes zor geçiniyo…Ama oparatörler de kesin kaymağını yiyi buna artık eminim çünkü yardımcı olmuyorlar…

  11. Servet Güngör dedi ki:

    Bülent bey yazınızı okudum benim kayınpederi de bu şekilde dolandırmışlar bütün gam şirketlerinde bunlarla ortak ne yapsak faydasız üstelik mobil ödemelere kapattığım halde
    gene yapmışlar ne yapabiliriz acaba bu dolandırıcılara karşı bize bir tavsiyeniZ varmı

    Selamlar
    Servet Güngör

Bir yorum bırak

YAZAR HAKKINDA

Bağımsız çalışan, çok düşünen, kodlamaya aşık ve güldürmeyi seven bir developer...
SPONSOR BAĞLANTILAR
SPONSOR BAĞLANTILAR

Facebookta Takip Edin